Van familiebedrijf naar internationaal opererende organisatie
1992. Gegrepen door hun passie voor het mediterrane leven verbreden Nico en Richard Peper het assortiment in hun Amsterdamse kaasspeciaalzaak met olijven, tapas, pasta en andere specialiteiten uit zonnige vakantielanden. Het bedrijf groeit en al gauw levert Enrico Products Zuid-Europese delicatessen aan supermarkten, speciaalzaken en groothandels in Nederland.
2012. De oprichters van Enrico komen op leeftijd en dragen hun aandelen over aan het zittende management en Karmijn. In nauwe samenwerking met de mensen van Enrico ondersteunt Karmijn de by-and-build-strategie. Hierbij nemen we het specialistische werk zoveel mogelijk voor onze rekening. Ook zijn wij sparring-partners van het management.
2017. Enrico is niet langer een familiebedrijf maar een internationaal opererende organisatie. Met dertig medewerkers levert Enrico aan grote retailers en kleine speciaalzaken, aan cash & carry’s, horecagroothandels en industrieën in heel Europa.
In december 2018 hebben wij ons belang verkocht aan Victus Participaties en het management.
Investering april 2012